Vizuální identity českých měst v číslech

16. 02. 2021 15:24

Studenti Grafického designu a vizuální komunikace na Vysoké škole uměleckoprůmyslové, David Novák s Davidem Šrotem, vytvořili jako klauzurní práci publikaci o vizuálních stylech českých měst v číslech.

Zaobírali se sběrem a vizualizací dat. Chtěli zjistit, jestli si města vedou statistiky, jak jim nové identity pomohly a porovnávali města mezi sebou. Publikace je určená jak grafickým designérům, jako vhled do tvorby vizuálních identit tak i široké veřejnosti, aby zjistila, kolik práce stojí za vytvořením kvalitní značky a že nadpis „částka za logo“ v Blesku není opravdu částka za logo.

Také Nymburk se svou zdařilou vizuální identitou, která vznikla v letech 2017-18, zaujímá v publikaci své čestné místo.

Jelikož studenti měli v poslední době většinu výuky online, rozhodli se (alespoň pro teď) publikaci zpřístupnit na online platformě Issuu, kde si ji můžete prohlédnout: http://numbers.umprum.cz/unified-visual-identities-of-czech-cities.

Do budoucna chtějí na publikaci pracovat. Více by se chtěli zaměřit na honoráře za tyto zakázky. Jestli jsme na tom opravdu tak, jak ukazuje studie na straně 56 nebo jestli jde jen o výjimku.

Zdroje:
www.dacid.cz
www.zdaar.com