03. 01. 2018 14:36
Doposud město využívalo jako jediný jednotící prvek pouze heraldický znak města, který současným potřebám marketingu již nedostačuje a je vhodné používat spíše při důležitých a významných událostech.
Stejně jako v jiných městech, i Nymburk přistoupil k zadání vytvoření návrhů koncepce nové vizuální identity, kterou by se mohlo město prezentovat a komunikovat se širokou veřejností. Nová značka a jednotný vizuální styl města přispěje ke zviditelnění města jako celku. Vizuální identita města by měla zefektivnit, usnadnit a zpřehlednit komunikaci a rozlišit městské organizace a jejich návaznost na město (Technické služby, NKC, Městská policie…).
Důležitost kvalitní a současné vizuální identity, která bude město dobře zastupovat, pomůže nejen zlepšit identifikaci a propagaci města, ale stane se i moderním nástrojem pro prezentaci města v rámci celé České republiky a pomůže návštěvníkům se ve městě orientovat.
Kromě zavedení nového loga v podobě celého jeho názvu „Nymburk“ či pouze ikony „N“ se můžeme těšit na novou podobu městského zpravodaje a dalších informačních tiskovin, brožur a publikací, plakátů, dárkových a reklamních propagačních předmětů nebo vlajek. Na radnici začne být používána nová podoba vizitek, hlavičkových papírů a on-line komunikace. Na základě nové koncepce by měly být navrhnuty značky a jednotný vizuální styl pro Technické služby a městskou policii, polepy aut, pozvánky, novoroční a jiná přání a styl by se měl projevit i v orientačních systémech městských institucí a města samotného.
K vytvoření značky a vizuální identity města Nymburk bylo osloveno bylo přes deset grafických studií a každé z nich mohlo odevzdat až 3 odlišné návrhy. Soutěže, kterou město vyhlásilo v červenci tohoto roku, se zúčastnilo pět tvůrců s celkem devíti návrhy a všechny byly hodnoceny porotou složenou ze zaměstnanců úřadu, volených zástupců i odborníků z oborové organizace Unie grafického designu (UGD). Hodnotící porotou byl doporučen jako nejlepší jeden z návrhů studia Colmo, což následně potvrdila i rada města. Všem zúčastněným patří velký dík za originální invenci a poctivou práci.
Vytvořením vítězného loga a vizuálního stylu bylo na základně výsledků soutěže pověřeno pražské grafické studio Colmo, které má za sebou úspěšné realizace. Nyní se již dokončuje samotný grafický manuál, který se stane vodítkem, jak efektivně používat novou vizuální identitu města Nymburk. Pracovat s ním budou zejména zaměstnanci úřadu či městských příspěvkových organizací. Ti mají nyní své zastoupení v pracovní skupině, která grafikům v průběhu přípravy manuálu poskytuje potřebnou zpětnou vazbu, aby vše plně fungovalo nejen po stránce estetické, ale i praktické.
Věříme, že tento nový přístup a vizuální styl přispějí k lepší a jednotné prezentaci města. Doufáme, že se občanům i široké veřejnosti bude libít a stane se jednou z věcí, která nás spojuje a na kterou jsme hrdí.
Odkazy na zprávy v médiích:
Poznámka 4. 1. 2018:
Požadovaný rozsah a zpracování soutěžních návrhů
Zájemce o účast v soutěži předloží nejméně 1 soutěžní návrh, maximálně 3 soutěžní návrhy (v takovém případě musí být návrhy od sebe v zásilce jednoznačně odděleny). Každý soutěžní návrh musí být předložen na 3 listech tvrdém papíru formátu A3:
• Návrh značky města v textaci „Nymburk“ a princip tvorby městských institucí (prezentováno na Městské policii a Technických službách města Nymburk – v základním barevném i černobílém provedení (negativ – pozitiv), v rozměrech 15 × 15 cm a ve zmenšení na minimální rozměr 1,5 × 1,5 cm.
• Koncepční vizuální identita – ukázka principu vizuální identity na materiálech pro Nymburk
- Hlavičkový papír, vizitka, reklamní předměty, brožura A5 (cover + vnitřní dvoustrana), vlajka, online banner, titulní strana zpravodaje A4
• Přesah vizuální identity do využití pro další městské instituce:
- Městské policie Nymburk – hlavičkový papír, vizitka, označení vozidla, online banner
- Technické služby města Nymburk – hlavičkový papír, Inzerát 184 x 132 mm, označení nákladního vozidla, online banner
Specifikace manuálu značky a vizuálního stylu Nymburka (Manuál) a dalších plnění
A) manuál značky Nymburk
1) Značka
Zápis názvu v textu
Základní provedení značky
Další tvarové varianty značky
Černobílé provedení značky
Rozkres značky
Ochranná zóna značky
Minimální velikost
Značka na podkladové ploše
Příklady povolených a zakázaných variant aplikace značky
Mechanika značek městských institucí (Městská policie, Technické služby)
2) Barevnost
Základní korporátní barevnost
Doplňková korporátní barevnost
3) Písmo
Základní písmo společnosti, vzorník
Doplňkové písmo společnosti, vzorník
4) Vizuální styl
Prvky vizuálního stylu
Základní principy tvorby vizuálního stylu značky Nymburk a městských institucí)
5) Merkantilní tiskoviny
Hlavičkový papír – slavnostní pro starostu, šablona
Hlavičkový papír běžný, šablona
Vizitky
Dopisní obálky DL, C5, C4
Razítko
Interní dokumenty (zápis z porady)
E-mailový podpis
Powerpointová prezentace (šablona)
6) Tiskoviny
Principy tvorby titulní strany tiskoviny
Principy tvorby vnitřních listů tiskovin (formáty, sazební mřížka, záhlaví, zápatí, sazba, fotografie, tabulky, grafy)
Informační letáček 3xDL
Pozvánka na akci
Plakát
Inzerát 1/3, 1/2, 1/1
Online banner (základní formáty)
7) Označení nemovitostí
Prvky vnějšího značení budov
Vlajky, vlaječky
Doplňkové prvky interiéru
Vnitřní orientační systém (grafický koncept)
8) Označení vozového parku
Princip označení osobních vozidel
9) Prostorové aplikace
Ukázka označování reklamních předmětů (tužky, tašky, trička apod.)
Poznámkový blok
Prezentační desky s chlopněmi
Doplňky oděvů
Datová příloha manuálu:
- všechny verze značky
- grafické prvky ve všech variantách (dle návrhu)
- šablony aplikací
- manuál v pdf
B) manuál značky Městská policie Nymburk
1) Značka
Zápis názvu v textu
Základní provedení značky
Další tvarové varianty značky
Černobílé provedení značky
Rozkres značky
Ochranná zóna značky
Minimální velikost
Značka na podkladové ploše
Příklady povolených a zakázaných variant aplikace značky
2) Barevnost
Základní korporátní barevnost
Doplňková korporátní barevnost
3) Písmo
Základní písmo společnosti, vzorník
Doplňkové písmo společnosti, vzorník
4) Vizuální styl
Prvky vizuálního stylu
Základní principy tvorby vizuálního stylu
5) Merkantilní tiskoviny
Hlavičkový papír běžný, šablona
Vizitky
Dopisní obálky DL, C5, C4
Razítko
Interní dokumenty (zápis z porady)
E-mailový podpis
6) Tiskoviny
Informační letáček 3xDL
Inzerát 1/3, 1/2, 1/1
Online banner (základní formáty)
7) Označení nemovitostí
Prvky vnějšího značení budov
Vlajky, vlaječky
8) Označení vozového parku
Princip označení osobních vozidel
9) Prostorové aplikace
Ukázka označování reklamních předmětů (tužky, tašky, trička apod.)
Poznámkový blok
Prezentační desky s chlopněmi
Datová příloha manuálu:
- všechny verze značky
- grafické prvky ve všech variantách (dle návrhu)
- šablony aplikací
- manuál v pdf
C) manuál značky Technické služby města Nymburk
1) Značka
Zápis názvu v textu
Základní provedení značky
Další tvarové varianty značky
Černobílé provedení značky
Rozkres značky
Ochranná zóna značky
Minimální velikost
Značka na podkladové ploše
Příklady povolených a zakázaných variant aplikace značky
2) Barevnost
Základní korporátní barevnost
Doplňková korporátní barevnost
3) Písmo
Základní písmo společnosti, vzorník
Doplňkové písmo společnosti, vzorník
4) Vizuální styl
Prvky vizuálního stylu
Základní principy tvorby vizuálního stylu
5) Merkantilní tiskoviny
Hlavičkový papír běžný, šablona
Vizitky
Dopisní obálky DL, C5, C4
Razítko
Interní dokumenty (zápis z porady)
E-mailový podpis
6) Tiskoviny
Informační letáček 3xDL
Inzerát 1/3, 1/2, 1/1
Online banner (základní formáty)
7) Označení nemovitostí
Prvky vnějšího značení budov
Vlajky, vlaječky
8) Označení vozového parku
Princip označení osobních vozidel
Princip označení nákladních vozidel
9) Prostorové aplikace
Ukázka označování reklamních předmětů (tužky, tašky, trička apod.)
Poznámkový blok
Prezentační desky s chlopněmi
Datová příloha manuálu:
- všechny verze značky
- grafické prvky ve všech variantách (dle návrhu)
- šablony aplikací
- manuál v pdf
D) Nymburský zpravodaj
Rozsah: 16 stran A4, plnobarevný
– návrh layoutu zpravodaje
– design, sazba, zlom prvního čísla + předání layoutu v datech (Adobe InDesign)
E) Koncept webové stránky
Rozsah: homepage, 2 podstránky
– návrh konceptu webu
– design (bez realizace)